zondag 2 december 2007

Twee veelkleurige geisha's als opbouwend en verwarmend element — pure poëzie

Als u deze hierbij afgebeelde GEISHA'S — op het formaat 1.00 x 1.20 m, in acrylverf — bekijkt, die ik tegenkwam op MIJN KUNST van Annelies van Gils, dan zal u het niet verbazen dat zij in zeer korte tijd veel aandacht heeft weten te genereren. Zo'n achthonderd keer is deze bijdrage van haar bekeken. Heeft u, na het zien van deze verhelderende kleuren, nog een aanbeveling nodig? Kijk zelf voor meer op haar veelzijdige site en besef dat u daarna nog veel rijker bent: vind daar eveneens een schitterend uiltje in speksteen, dat voor mij weliswaar geen uiltje, maar wel pure schoonheid vertegenwoordigt. En juist dat is het, waar het volgens mij in eerste instantie om gaat: het is kunst, die interactie genereert, en u niet verblijdt en wel in slaap doet sukkelen. Is het dan nog erg belangrijk hoe het heet wat u krijgt voorgezet? Zolang het niet valt binnen een duidelijke opdracht. De uil is spontaan ontstaan. Voilà: overtuig u van het vele moois dat het weblog van Annelies van Gils te bieden heeft.

1 opmerking:

annelies zei

Dag Heinz, je hebt er weer een mooie en stijlvolle weblog erbij, niet alleen te danken aan de geisha's. Ik wens je veel succes toe met deze weblog!
Groet, Annelies